NURUL, PUTRI WUCIKA BEMI (2016) GAMBARAN TINGKAT STRES SISWA KELAS XII SMA NEGERI 1 PADANG MENJELANG UJIAN NASIONAL 2016. Diploma thesis, UNIVERSITAS ANDALAS.
|
Text (ABSTRAK)
ABSTRAK.pdf - Published Version Download (175kB) | Preview |
|
|
Text (BAB I)
BAB I.pdf - Published Version Download (340kB) | Preview |
|
|
Text (BAB VII PENUTUP)
BAB AKHIR.pdf - Published Version Download (175kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA .pdf - Published Version Download (467kB) | Preview |
|
Text (SKRIPSI FULL TEXT)
TUGAS AKHIR ILMIAH UTUH.pdf - Published Version Restricted to Repository staff only Download (12MB) |
Abstract
ABSTRACT THE DESCRIPTIONS LEVELS OF STRESS IN THE TWELFTH GRADE STUDENTS OF STATE SENIOR HIGH SCHOOL 1 PADANG BEFORE THE NATIONAL EXAMINATION 2016 By Nurul Putri Wucika Bemi Stress is defined as nonspesific responses of body from a demand. High school students that are in the twelfth grade are classified in adolescence. Emotional patterns of immature make adolescence susceptible to stress. National Examination is an academic national measurement that must be followed by the twelfth grade of high school students in order to be able to finish their studies at that level. This must can be a demand for the students themselves so that can cause stress. This study aims to describe how the levels of stress of high school students in the twelfth grade before the National Examination 2016. This was a descriptive study with a cross sectional design that conducted in January 2016 to May 2016 in the State Senior High School 1 Padang. The data were collected using the DASS-42 to 264 students of the twelfth grade. This study found that half of respondents (43.55%) are grouped in levels of normal, nearly half of respondents (29.55%) are grouped in the mild stress level, a minority (19.32%) grouped in levels of stress are, a minority (6.06%) grouped in a severe stress level, and a minority (1.52%) are grouped in a very severe stress levels. Keywords : stress, students, adolescent, the National Examination, DASS-42 ABSTRAK GAMBARAN TINGKAT STRES SISWA KELAS XII SMA NEGERI 1 PADANG MENJELANG UJIAN NASIONAL 2016 Oleh Nurul Putri Wucika Bemi Stres didefinisikan sebagai respon tubuh nonspesifik terhadap adanya suatu tuntutan. Siswa SMA kelas XII digolongkan dalam fase remaja. Pola emosi remaja yang belum matang membuat remaja rentan mengalami stres. Ujian Nasional merupaka suatu bentuk alat ukur nasional yang harus dijalani oleh semua siswa SMA kelas XII agar dapat menyelesaikan studi mereka. Keharusan ini dapat menjadi tuntutan bagi siswa sehingga dapat menyebabkan stres. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui gambaran tingkat stres yang dialami siswa menjelang Ujian Nasional 2016. Penelitian ini merupakan penelitian deskriptif dengan desain cross sectional yang dilaksanakan pada bulan Januari sampai Mei 2016 di Sekolah Menengah Atas Negeri 1 Padang. Pengumpulan data menggunakan instrumen DASS-42 kepada 264 siswa kelas XII yang bersedia menjadi responden. Hasil penelitian menunjukkan bahwa hampir setengah dari responden (43,55%) dikelompokkan dalam keadaan normal, hampir setengah lainnya dari responden (29,55%) dikelompokkan dalam tingkat stres ringan, sebagian kecil dari responden (19,32%) dikelompokkan dalam tingkat stres sedang, sebagian kecil lainnya dari responden (6,06%) dikelompokkan dalam tingkat stres berat, dan sebagian kecil dari responden (1,52%) dikelompokkan dalam tingkat stres sangat berat. Kata Kunci : stres, siswa, remaja, Ujian Nasional, DASS-42
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Subjects: | R Medicine > RZ Other systems of medicine |
Divisions: | Fakultas Kedokteran |
Depositing User: | s1 pendidikan kedokteran |
Date Deposited: | 09 Nov 2016 07:22 |
Last Modified: | 09 Nov 2016 07:22 |
URI: | http://scholar.unand.ac.id/id/eprint/19435 |
Actions (login required)
View Item |